E- ügyintézés tájékoztató
Kapcsolattartás módja elektronikus ügyintézése során
Ügyek intézése elektronikus úton a Magyar Orvosi Kamara Tolna Megyei Területi Szervezet, Hivatali kapujára küldött beadvánnyal tehető meg.
Az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségeink:
- Tagsági jogviszonnyal kapcsolatban:
Magyar Orvosi Kamara Tolna Megyei Területi Szervezet
Rövid név: MOKTOLNA
KRID szám: 633971373
A Magyar Orvosi Kamara Tolna Megyei Területi Szervezetéhez az alábbi táblázatban felsorolt ügyekben lehet elektronikus beadvánnyal fordulni:
- ÁNYK nyomtatványkitöltő program segítségével
ÁNYK programmal kapcsolatos tudnivalók, letöltés https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/adonyomtatvany.html
- E-papír szolgáltatás segítségével, mely a https://epapir.gov.hu oldalon érhető el.
Témacsoport megnevezése |
Ügytípus megnevezése |
Ügytípus rövid leírása |
Kamarai ügyintézés |
Tagfelvételi eljárás |
Tagfelvételi eljárás (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Tagsági jogviszony létesítése hatósági eljárás keretében, Magyarországon történő egészségügyi tevékenység végzése céljából. Az e-papírhoz csatolandó nyomtatványt, illetve további információt a www.tmorvosikamara.hu/nyomtatványok menüben talál. Tagfelvételi kérelem nyomtatvány |
Kamarai ügyintézés |
Adatváltozás bejelentése |
Adatváltozás bejelentése (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Kamarai tag adatváltozás bejelentése. Az e-papírhoz csatolandó nyomtatványt, illetve további információt a www.tmorvosikamara.hu/nyomtatványok menüben talál. Adategyeztető lap |
Kamarai ügyintézés |
Tagsági igazolás kérés |
Tagsági igazolás kérés (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Kamarai tag érvényes kamarai tagságának fennállását igazoló dokumentum kiállítása, hivatali ügyintézés, kedvezmény igénybevétel, hatósági ellenőrzés, rendelő szakképző hellyé minősítése vagy egyéb célból. |
Kamarai ügyintézés |
Elhalálozás bejelentése |
Elhalálozás bejelentése (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) A Magyar Orvosi Kamara tagja elhalálozásának esetén, közeli hozzátartozó bejelentheti az elhalálozás tényét, halotti anyakönyvi kivonat másolatának csatolásával. Tagsági igazolást kérhet a MOK tagok csoportos élet- és balesetbiztosítása érvényesítéséhez. |
Kamarai ügyintézés |
Iratküldés/hiánypótlás folyamatban lévő ügyhöz kapcsolódóan |
Iratküldés/hiánypótlás folyamatban lévő ügyhöz kapcsolódóan (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) MOK Tolna Megyei Területi Szervezete előtt folyamatban lévő ügyhöz kapcsolódóan iratküldést vagy hiánypótlást teljesíthet. |
Kamarai ügyintézés |
Tagdíjkedvezmény igénylése |
Tagdíjkedvezmény igénylése (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Kamarai tag tagdíjkedvezmény igénylése, a jogosultságot igazoló dokumentum másolatok megküldésével. |
Kamarai ügyintézés |
Tagsági jogviszony helyreállítása szünetelő tag részéről |
Tagsági jogviszony helyreállítása szünetelő tag részéről (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Tagsági jogviszony helyreállítása hatósági eljárás keretében, kamarai tagságát szüneteltető részére, Magyarországon történő egészségügyi tevékenység végzése céljából. Az e-papírhoz csatolandó nyomtatványt, illetve további információt a www.tmorvosikamara.hu/nyomtatványok menüben talál. Tagsági jogviszony szüneteltetés utáni helyreállítása nyomtatvány |
Kamarai ügyintézés |
Tagsági jogviszony megszüntetése |
Tagsági jogviszony megszüntetése (MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Tagsági jogviszony megszüntetése a tag saját kérésére hatósági eljárás keretében, amennyiben a kamarai tag, Magyarországon történő egészségügyi tevékenységet nem kíván folytatni. Az e-papírhoz csatolandó nyomtatványt, illetve további információt a www.tmorvosikamara.hu/nyomtatványok menüben talál. Tagsági jogviszony megszüntetési kérelem nyomtatvány |
Kamarai ügyintézés |
Tagsági jogviszony szüneteltetése |
Tagsági jogviszony szüneteltetése MOK Tolna Megyei Területi Szervezete) Tagsági jogviszony szüneteltetése a kamarai tag saját kérésére hatósági eljárás keretében, amennyiben a kamarai tag Magyarországon történő egészségügyi tevékenységet bizonyos ideig nem kíván folytatni. Az e-papírhoz csatolandó nyomtatványt, illetve további információt a www.tmorvosikamara.hu/nyomtatványok menüben talál. Tagsági jogviszony szüneteltetési kérelem |
Kamarai ügyintézés |
Fellebbezés tagsági ügyben |
Fellebbezés tagsági jogviszonnyal kapcsolatos első fokon a MOK Tolna Megyei Területi Szervezete által hozott döntések elbírálása másodfokon, jogorvoslati eljárás keretében. |
Kamarai ügyintézés |
Közérdekű adat igénylés |
Közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok igénylésére bárki jogosult, az adatszolgáltatást a MOK Tolna Megyei Területi Szervezete nevében az adatvédelmi tisztviselő látja el. |
Kamarai ügyintézés |
Érintetti jogok gyakorlása |
Azon személyes adatok tekintetében, amelyeket az érintett önkéntes hozzájárulása alapján adott meg a MOK Tolna Megyei Területi Szervezet részére, az érintettnek jogában áll az átadott adatairól információt kérni, az adatok törlését, javítását, és zárolását kezdeményezni. |
Kamarai ügyintézés |
Egyéb beadvány az ügyviteli irodához |
Minden olyan tárgykörbe tartozó egyéb beadvány, amelyre vonatkozóan külön ügytípus nem került közzétételre. |
Ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálat elérhetőségei
E-mail: moktolnatesz@gmail.com
honlap: www.tmorvosikamara.hu
Tel: 30/402-8880
Az eljárásért fizetendő díj/illeték megfizetésének módja elektronikus ügyintézés során
Az E-ügyintézési tv.24 § (1) bekezdése alapján természetes személy ügyfél jogosult az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
Az E-ügyintézési tv. 24 § (2) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezet ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügye során köteles az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
Abban az esetben, ha az elektronikusan indított ügy illetékköteles, az űrlap beadását követően gondoskodnia kell a megfelelő összegű eljárási illeték megfizetése felől. A fizetendő illeték pontos összegét (és a kedvezményezett nevét, bankszámlaszámát) megtalálja az adott űrlapon.
Általános tájékoztatás
2017. január 1-jén hatályba léptek az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvénynek (a továbbiakban: Eüsztv.) az elektronikus ügyintézést biztosító szerv és az ügyfél elektronikus kapcsolatának általános szabályaival, továbbá az elektronikus ügyintézést biztosító, valamint egyéb szervek informatikai együttműködésével kapcsolatos rendelkezései. Az elektronikus ügyintézés részletszabályait az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet tartalmazza.
Rövid összefoglaló az e-ügyintézésre vonatkozó általános és speciális rendelkezésekről
a) Gazdálkodó szervezetekre és jogi képviselővel eljáró ügyfelekre vonatkozó rendelkezések
Az Eüsztv. alapján 2018. január 1-jétől a Magyar Orvosi Kamara Tolna Megyei Területi Szervezete (TESZ), mint elektronikus ügyintézést biztosító szerv a feladat- és hatáskörébe tartozó ügyekben köteles biztosítani az ügyek elektronikus úton történő intézését, míg az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek illetve a jogi képviselővel eljáró ügyfelek elektronikus ügyintézésre kötelezettek. A 2018. január 1. előtt indult eljárások esetében a 2017. december 31.-ig hatályos szabályozás az irányadó, vagyis ezek még nem esnek az elektronikus ügyintézés hatálya alá.
b) Természetes személy ügyfelekre vonatkozó rendelkezések
Az Eüsztv. tv. 9. § (3) bekezdése értelmében természetes személy csak törvényben kötelezhető elektronikus ügyintézésre. A vonatkozó szabályozás értelmében a TESZ természetes személyek számára opcionális jelleggel biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Kérelmeik benyújtásához igénybe vehetik az Általános célú elektronikus űrlapot - E-papírt.
Felhívjuk figyelmét, hogy az elektronikus kérelmek benyújtásához ügyfélkapus regisztráció szükséges. Természetes személyek részére az Ügyfélkapu regisztráció folyamatának részletes leírása a Kormányzati Portál internetes oldalán található:
https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyfelkapu/regisztracio
Az elektronikus ügyintézés jogszabályi háttere:
- Az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.);
- 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól;
- 84/2012. (V. 21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről;
- 137/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről;
Tájékoztató elektronikusan fizethető illetékekről
Az eljárásért fizetendő díj/illeték megfizetésének módja elektronikus ügyintézés során
Az E-ügyintézési tv.24§(2) bekezdése alapján természetes személy ügyfél jogosult az ügyintézésért fizetendő közterheket adminisztratív díjakat, valamint szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
Az E-ügyintézési tv. 24§(2) bekezdése alapján a Tag/Ügyfél az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtti ügye során köteles az ügyintézésért fizetendő közterheket, adminisztratív díjakat, valamint a szolgáltatások ellenértékét elektronikus úton megfizetni.
Abban az esetben, ha az elektronikusan indított ügy illetékköteles, az űrlap beadását követően gondoskodnia kell a megfelelő összegű eljárási illeték megfizetése felől. A fizetendő illeték pontos összegét (és a kedvezményezett nevét, bankszámlaszámát) megtalálja az adott űrlapon,
átutalással a MOK illetékbeszedési számlájára (Számlavezető Bank: CIB Bank Zrt. 1027 Budapest, Medve utca 4-14.):
- Belföldről történő átutalás esetén: Bankszámla száma: 10702019-02015103-51400006 (Devizanem: HUF);
- Külföldről történő utalás esetén: Nemzetközi bankszámlaszám (IBAN): HU35 1070 2019 0201 5103 5140 0006 (SWIFT kód: CIBHHUHB).
Az átutalás közleményrovatában fel kell tüntetni az ügyfél nevét, lakcímét, valamint jelen irat ügyszámát.
Az illetékbélyeget vagy az átutalási megbízás másolati példányát a TESZ részére kell megküldeni.
GDPR tájékoztató
A MOK Tolna Megyei TESZ Adatvédelmi nyilatkozata
Hatályos: 2018. május 25.-től
Az Európai Unió Általános Adatvédelmi Rendelete (GDPR), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) 20. § (4) bekezdése alapján a Magyar Orvosi Kamara (MOK) Tolna Megyei Területi Szervezete (TESZ), mint adatkezelő jelen tájékoztató nyilvánosságra hozatalával tájékoztatja az ügyfeleket, a személyes adatoknak a TESZ jogszabályokban meghatározott feladat-, és hatásköreinek gyakorlása keretében történő kezeléséről.
Az Adatkezelőre vonatkozó alapvető információk:
Az Adatkezelő megnevezése: Magyar Orvosi Kamara Tolna Megyei Területi Szervezet (TESZ) 7100 Szekszárd, Hunyadi u. 3. fszt. 1. vagy +36-30-402-8880
E-mail: moktolnatesz@gmail.com
Hivatalos WEB oldal: www.tmorvosikamara.hu
Az Adatkezelő képviselője: dr. Andriska István Elnök
Mi a tájékoztató célja?
Az Európai Unió Általános Adatvédelmi rendelete (GDPR) különféle jogokat biztosít a hatálya alá tartozó adattulajdonos (érintett, pl. ügyfél) számára. Adatvédelmi nyilatkozatunk segítségével megismerheti, hogy adattulajdonosként milyen jogai vannak, és azokat hogyan gyakorolhatja.
Az alábbi kérdésekre adunk válaszokat jelen tájékoztatónkban:
- miért, mihez kérjük az adatait;
- melyik adatát mire, milyen céllal használjuk;
- meddig kívánjuk az adatait kezelni;
- milyen jogai vannak az adatkezelésünkkel összefüggésben.
Milyen személyes adatokat kezelünk?
A kamarai tagsági (tagfelvétel, megszüntetés stb.) és etikai ügyek intézésekor, tagi szolgáltatások nyújtásakor, valamint érdekvédelmi tevékenység érdekében kezelünk személyes adatokat (pl. arckép, iskolai végzettség, lakcím, e-mail cím stb.). Az adatokat közvetlenül az adat tulajdonosától (érintett) szerezzük be. Felhívjuk figyelmét, hogy személyes adatait nem köteles megadni egyik adatkezelési célhoz sem, de ha nem adja meg a kért adatokat, nincsen mód az előbb megjelölt ügyeit intézni.
Mire használjuk a kezelt adatokat?
A tárolt adatokat jogszabály által előírt kötelezettségek teljesítéséhez használjuk (pl. tagnyilvántartás, etikai ügyintézés, tagi szolgáltatások nyújtása, érdekvédelem, az érintettek tájékoztatása stb.).
Mi az adatkezelésünk jogalapja?
Adatkezelési tevékenységünket az alábbi jogszabályok alapján, azokat maximálisan betartva végezzük:
- az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27-i (EU) 2016/679 Rendelete (GDPR);
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.);
- az egészségügyben működő szakmai kamarákról szóló 2006. évi XCVII. törvény (Ekt.);
Adatkezelésünk során a GDPR által megjelölt adatkezelési jogalapok közül jellemzően az alábbi eseteket alkalmazzuk:
- az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges;
- az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez;
Amennyiben olyan adatokat küld számunkra, amelyek kezeléséhez nem rendelkezünk jogalappal, a megküldött adatokat töröljük.
Alkalmazzuk-e az automatizált döntéshozatalt, az ún. profil alkotást?
A TESZ nem alkalmaz olyan módszereket, amelyekkel az érintett által megadott információkat számítástechnikai eszközökkel értékelné.
Kivel osztjuk meg a személyes adatokat?
Az Ön személyes adatait jogszerűen a Magyar Orvosi Kamara részére adjuk át, illetve olyan jogszabályban meghatározott szerveknek, amelyek részére a személyes adatok átadását jogszabály kötelezővé teszi (pl. nyomozó hatóságok, bíróság).
Továbbítjuk-e az adatokat külföldre?
A TESZ az Ön adatait külföldre nem továbbítja.
Meddig tároljuk a személyes adatokat?
- amennyiben az őrzési időről jogszabály kötelező rendelkezést tartalmaz, úgy a jogszabályban előírt határidő leteltéig kezeljük az adatokat;
- egyéb esetben a hozzájárulást visszavonó nyilatkozatáig, de legkésőbb a hozzájáruló nyilatkozat megtételétől számítva 5 évig kezeljük az adatokat;
Milyen jogai vannak az adatkezelésünkkel összefüggésben?
Ön bármikor, korlátozás nélkül kérheti, hogy tájékoztassuk az Önre vonatkozó személyes adatokról. Kérheti azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, illetve tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen. Felhívjuk a figyelmét, hogy felsorolt jogai leszűkülnek azon adatok kezelése tekintetében, amelyeket jogszabály alapján kezelnünk kell.
Hogyan tehet panaszt?
1. Szóbeli panasz:
a) személyesen: 7100 Szekszárd, Hunyadi u. 3. fszt. 1. ügyfélfogadási időben: hétfőtől - csütörtökig 8-16 között, pénteken 8-13.30 között;
b) telefonon: ügyfélfogadási időben: hétfőtől - csütörtökig 8-16 között, pénteken 8-13.30 között: +36-30-402-8880;
2. Írásbeli panasz:
a) személyesen: 7100 Szekszárd, Hunyadi u. 3. fszt. 1. ügyfélfogadási időben: hétfőtől - csütörtökig 8-16 között, pénteken 8-13.30 között átadott irat útján;
b) postai úton: 7100 Szekszárd, Hunyadi u. 3. fszt. 1.
c) elektronikus úton: tmok@orvosikamara.t-online.hu
A panaszra adott érdemi választ postai úton küldjük meg.
3. Meghatalmazott útján:
A meghatalmazott kizárólag akkor láthat el képviseletet, ha a meghatalmazás olyan közokiratba vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba van foglalva, amely tartalmazza a meghatalmazó személyi adatait és a kiszolgáltatható titokkört pontosan megjelölve és erre vonatkozóan írásban felmentést ad;
Felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga
Adatkezelésünk ellen a Nemzeti Adatvédelmi és Információ Szabadság Hatósághoz fordulhat.
A hatóság címe: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.
A hatóság honlapjának címe: www.naih.hu
Használ-e a weboldalunk cookie-kat?
WEB oldalunk cookie-kat nem használ!
Szekszárd, 2018. május 25.
MOK Tolna Megyei TESZ